4 Aralık 2012 Salı

Bana Ne Yediğini Söyle, Sana Yediğinin Kim Olduğunu Söyleyeyim...


“Senin cinsel açlık içinde olduğunu, diğer cinsten insanlara nasıl şehvetle baktığını, dostlarınla aşk meseleleri üzerine pis şakalar yaptığını, pis pornografik fantezilerin olduğunu sen biliyorsun, ben biliyorum, herkes biliyor...”
Wilhelm Reich
.
  Kerhane önünde satılan hamurdan yapılmış şerbetli tatlı “Kerhane tatlısı”, "Orospu Mantısı”nın üzerine iyi gider.
  Orospu mantısı yedin üzerine kerhane tatlısını yedin ama yetmez.
   “Bakire Ayşe Fasulyesi” yemek istersin. Nasıl olsa bakire Ayşe’nin “Genç kız rüyası” beyaz atlı prensini beklemek.
   İki top dondurmanın ortasına yeleştirilen soyulmuş bir muz (Genç kız rüyası).
 
   Cinsel açlık içinde olduğunu kadının göbeğini, dudağını, memesini, kalçasını arzularsın. Bu da spesifize edilmiş bir şekilde karşımıza çıkar.  
    Dilber dudağı
    Kız memesi
    Kadınbudu köfte
    Kadıngöbeği...
   
   Orospu mantısı üzerine kerhane tatlısı o da yetmedi bakire ayşe fasulyesi, Ayşe’nin genç kız rüyasını süsleyen beyaz atlı prens oldun. Ama bunlarda yemez:
    Şıllık tatlısı
    Analı kızlı çorba
    Yengen
     Dul avrat çorbası
     Sütlü Nuriye’yi de istersin.
   
   Ataerkil sistemde kadın erkeğin görmek istediği şekilde kullanılmıştır. Medyada buna ek olarak yemek isimlerinde de kadın cinselliğiyle ön plandadır. Kadının cinsel obje olarak görülmesi cinsiyetleştirilmiş bir tüketim kavramı karşımıza çıkarmıştır. Sunulan tek başına yemek değildir; aynı zamanda kadın sunuluyor: Dudağıyla, kalçasıyla, bakiresi, orospusu "hepsi senin bunların, hepsini yiyebilirsin" deniliyor.
  Kadının sınırsız cinsel sömürüsünün tarihsel bir boyutudur. Tarihsel bir boyutudur çünkü geçmişten günümüze gelmiş saraya ve çeşitli yörelere (dilber dudağı Osmanlı mutfağına, Otur Fatma tatlısı Kocaeli yöresine) ait yemeklerdir ve bu toplumun kültürünü, yaşam biçimini yemeklere verilen isimlerle anlatıyor. Kadın budu, dilber dudağı, kız memesi, kadın göbeği; kadına duyulan arzu, hasret ve cinsel açlığı; orospu mantısı, kerhane tatlısı birden fazla kadınla birlikte olma isteğini; bakire ayşe fasülyesiyle kadının bekâretinin önemli bir husus olduğu vurgulanmaktadır. Kısaca bu toplum hakkında şöyle diyebiliriz: Kadın evinde oturan bakire, evleneceği kişinin hayalini kuran biriyken erkek istediğinde bir başkasıyla cinsel ilişkiye giren ama evleneceği kadının bekâretini gözeten biri olarak karşımıza çıkıyor. Kadının bekâretine önem veriliyor aynı zamanda onu cinsel obje olarak kullanıyor.
   Yemek sadece domates, biber, patlıcan; un şeker, yağ değil; yemeğe anlam katan o yemeğe verilen isimdir. Verilen bu isimlerin pornografi içermesi hatta pornografik fantezilere, pis şakalara dönüşmesi baskıcı libidinal yapının dışavurumudur aynı zamanda.

Ruşen Y.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder